ratjaz

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Svar på frågestunden!

Av Emma - 14 januari 2013 15:49

Nu blir det svar på frågestunden!   



Favvo färg - Blå och svart.


Favvo mat - Pannkaka!   


Favvo glass - Jag älskar i princip alla glassar, så alla glassar blir svaret.


Följer du någon blogg - Ja, faktiskt! vellaskrypin.blogg.se. Hon är väldigt rolig och snäll, och väldigt bra på att blogga. Så jag rekommenderar att ni läser hennes blogg.   


Har du kollar dorran2001.bloggplatsen.se? Den är jätte bra! - Nej, faktiskt inte. Men jag kan göra det när jag får tid över. 


Favvo smiley? - Det måste vara :3, c: och ;w;


Favvo årstid? - Sommar!


Har du några syskon, isåfall vilka - Jag har 2 halvsyskon. Min storasyster Johanna som är 23 år och min storebror Tobias som är 20 år och är nu i Korea   


JB eller 1D - Helst ingen av dem, hehe. Men om jag är tvungen att välja så blir det nog One Direction.


Är du från Asien du ser väldigt Asiatisk ut, fin blogg förresten - Tack så mycket för berömmet! Nej, jag är faktiskt inte från Asien. Jag är född i Sverige, har levt i Sverige och bor i Sverige. Men det är kul att någon tror att jag är från Asien, eftersom jag försöker lägga ner tid på att sminka till asiatiska/japanska ögon   


Vilken hårfärg använde du till det rosa - Just nu använder jag Directions hårtoning, små burkar. Den är väldigt bra så jag rekommenderar den. Den går bort efter ungefär 20 tvättar beroende på vilken hårtyp man har.   


Vart köper du din hårfärg - Jag köper Directions på affärer som finns i Stockholm, Göteborg osv. Men de affärerna har ju hemsidor också. kawaiidesign.se och shock.se är några av de affärerna där ni kan köpa hårfärgen.


Skulle du tänka dig heta Juno/Domino - Ja, såklart! Det är jätte coola namn!   


Popcorn/Chips - Popcorn.


Gillar du skräckfilmer - Jag kan inte riktigt svara på den frågan eftersom jag aldrig har kollat på en riktig skräckfilm.. hehe.. Men om jag skulle göra det så skulle jag nog bli skrämd för livet.. Svaret blir nog nej, tyvärr.


Gillar du att ta kort - Åhå, jodå! Älskar det!


Gillar du Justin Bieber - Han är ju inte den typen av musik som jag gillar, haha. Vi säger att jag gillar honom inte men hatar honom inte.


Går du i någon sport? Isånafall vilken - Jag har gått i simning och skytte (om skytte ens räknas?). Just nu kollar vi om jag skulle kunna gå i tennis.    Men just nu går jag inte i något.   


Vad är ditt favvo ämne i skolan - Bild och SO


Hur länge har du bloggat - Sen oktober 2011 med en ful liten blogg på blogg.se. Januari 2012 började jag på bloggpatsen. Så ett år på denna blogg. 


Gillar du 1D - Samma svar som på Justin Bieber frågan. Det är inte riktigt den typen av musik jag gillar.


Favoritblogg - Den ända blogg jag följer, vellaskrypin.blogg.se. heh


Vilken är din favoritfilm - Dark Shadows! Men har tänkt se Legenden Om Pi, och folk säger att den är super bra. Så jag kanske får en ny favorit snart, hihi.


När färgade du ditt hår första gången - Jag färgade håret svart när jag var 10 år. Någon gång i sommaren 2011.


Det var alla frågor! Väldigt kul att ni frågade så mycket   


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 20 december 2014 15:20

Wow, det är snart två år sedan jag senast skrev någonting här. Tiden går så fort!   Jag tänker absolut inte börja blogga igen, i alla fall inte om mitt liv eller något liknande, och troligtvis inte för hela Sverige att se, haha!   Well, jag h...

Av Emma - 4 februari 2013 05:58

Nej. Nu är de nog. Nu har jag bestämt mig. Jag ska ta en paus från denna blogg. Kanske till och med sluta. Ni hittar mig numera på: http://emmizsh.blogg.se/ Denna blogg är såklart fortfarande kvar.        Vi ses hos emmizsh!      ...

Av Emma - 2 februari 2013 22:56

Nej, jag vet inte ens längre. Funderat väldigt länge på att flytta till blogg.se.. Jag har ju bloggat så länge på denna blogg.. Nja.. Jag har ingen aning. Ska nog fortsätta tänka. Om jag bestämmer mig att byta, så finner ni mig här: http://emmizsh.bl...

Av Emma - 2 februari 2013 10:52

Woop Woop! Nej, gud vad jag hatar att jag skrev det. USCH!  Iallafall så är det melodifestivalen idag, och Yohio ska vara med!!    Jag och Ebba ska vara hos mig, se på TV:n medans vi äter godis, popcorn och dricker läsk. Innan det ska jag och pappa...

Av Emma - 1 februari 2013 13:35


Nej men oj är det Februari redan? Ja det är det!! Det känns som om 2013 kommer gå lika fort som 2012. En hel månad har gått redan. Man hinner inte med!        ...

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Ovido - Quiz & Flashcards