ratjaz

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma - 31 mars 2012 22:01

Hejsan hejsan!


Nu är det Lördag och jag, Ebba och Nea var tillsammans idag. Vi gjorde en egen kortfilm jag håller på att ladda upp.  


Och jag har hyrt badhuset så jag, mamma, pappa och Ebba ska dit imorgon. 

Hihi! Mycket bättre när man är där själv.. Tycker jag då.  


Men jag och Ebba (aka Alajka :3) och  Nea såg en film.. ''Ska vi slå vad?'' där en kille ska äta 10 maskar på en dag utan att spy.. Själv tycker jag den är jätte bra!

Och vi hoppade studsmatta så vi inte kan känna våra ben.. Jag höll på att studsa ut från den..

Och vi gjorde en lek som jag och Alajka kom på i sommras. En skulle ligga ner och så hoppade de/den andra så att personen som ligger ner kommer upp as mycket.  

Vi kallar leken för Upp-leken.


Nej men det var tänkt att jag skulle sova över hos Alajka. Men det blev inget.. *snyft* Hah.. ;)


Men jag sitter och lyssnar på Veronica Maggio - Mitt hjärta blöder. Ochhhh skrattar åt denna video:



Alltså, om hon mår dåligt så skulle hon väl inte berätta det för Sverige?

Och att hon vill begå självmord för att folk skrivit elaka kommentarer.. VAFAN!?

Det är internet.. Hon är väääälldigt patetisk, faktiskt.


Hoppas ni haft en bra Lördag! :3 //Ratja

  

Av Emma - 30 mars 2012 19:18

Hejsan alla fredagsmänniskor!


Jag var på OK och köpte en cd-skiva. Veronica Maggio Satan i gatan  

Bildbevis:



Hihi! ^^


Och synd att Ebba var med Nea (Linnea) idag.. Utan henne så sitter jag och har tråkigt..?


Nejmen i skolan så hade vi nåt som hette Riddarskola. Där lär vi oss att vara snälla och sånt.. Tror jag..

Men vi håller på med egna riddar sköldar. Min har en blå ros på sig och diamanter.  

Man skulle även ha ett ''riddar namn''. Jag valde: Lady Emma Nirvana.

Zozan heter: Lady Zozan Lejonhjärta.  


Och vi hade nåt som hette ''Elevens val''. Där väljer vi ett ämne, ja.. Förutom idrott då?

Men jag och Zozan valde Engelska och håller på med en saga. Vi ska skriva den på engelska!

Den handlar än så länge om en apa och åker karusell.  


Jag och mamma och pappa har också hyrt 3 filmer och ätit pizza och jag ätit godis.



Nja.. Har inge mer att säga förutom..


HA EN BRA FREDAG ALLA FREDAGS MÄNNISKOR ^-^ // Ratja 

Av Emma - 27 mars 2012 07:38

Godmorgon, godmorgon!  


Det är morgon och jag ska till skolan klockan 8.

Vi börjar med slöjd (syslöjd för mig).

Sedan något annat, jag vet ej vaad..  


Men orka berätta min skoldag när den inte ens har hänt än.

Okej, nu ropade mamma på mig så jag måste sluta blogga. Hah..   


Hejdå och ha en bra skoldag! //Ratja 

Av Emma - 26 mars 2012 19:38

Hihi! Hejsan alla nyckelpigor.  


Jag var hos frisören idag och jag klippte mitt hår kort.. kort kort.. och färgade det mer svart.  


Här har ni bilder:

   

Mwihi. Minen betyder ''Lämna mig ifred, jag har saxar och tvekar inte att använde dem''



HAHAHAHAHAH asså förlåt om ni blir skrämda, men var tvungen.. :S


Men orka. :o


Hihi, inte så mycket skrivning men skitsaaaamma..

Herrå! // Ratja 

Av Emma - 24 mars 2012 17:23

Jag är jävligt ARG.


Först berättar jag min vecka: Klassen, 5:an och paralell klassen åkte till Falun för en slags ''energiutmaning'' på högskolan där. Även skolor från bland annat Avesta, Borlänge osv var där.

Vi gjorde experiment och kollade på saker skolorna har gjort. När det gäller energi alltså.

Min skola sjöng en låt osv.. Mwihi. Fast maten där var stark.. och jag ''tål'' inte stark mat.. Jag kan alltså inte äta det.


Fredags så hämtade pappa hem Tobias. (min storebror) Han bodde i Göteborg förut så nu har han flyttat hem igen.. Ja.. Iaf till byn jag bor. Men han bor hos Ebba.  


Nu till det jag är ARG för.

Jag och Ebba var ute och höll på med lite gegga. Alltså inte på gården, utan lite längre bort.

Iaf så kom en tjej med 2 kompisar bredvid sig (säger inte deras namn).

De går iaf i min skola och kom såhär och hon i mitten pratade:


-Haer du en bloggeh som heterh cpvarning!?!?! '

-Jag hade, men jag bytt nu.

-Okeiii men jag kolladeh in deeeneh och den sööögeeeh!!!

-Men gör en bättre blogg själv då?

-Ammeeeh min koompiseeh har en bättreeeh blogg faktisteeeh!!

*Liten stund senare*

-JÄVLA FJORTISAR! (Jag som skrek)

-Vi är inteeh fjåårtizzareh.. Vi - Fjårtisar - Inte - Du - Nörd - Tönteeeeeheeh.

-Jamen vad mogna ni är då..!!

-Mognareh en digeeeeh!!

-Jag kommer iaf inte och säger att din blogg suger..

- *Blablablabla*


ASSÅ ÅÅÅÅH JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD PÅ FOLK IBLAND!         


Ebba bara: Så kommer de jävla fjortisarna och förstör våran braiga stund..  

HAHA.. Nej men..

Egentligen skulle jag säga:

-Men varför kollar du in min blogg då om du tycker den är dålig!?


Jaja. Hon är äldre en mig.. Ett år äldre.. Väldigt schysst att tracka en tjej som är mindre..


Men nu ska jag inte vara förbannad över det. Hon försökte nog bara göra sig ball framför sina kompisar.


Hoppas ni haft en bättre dag! Ses!   //Ratja  

Av Emma - 16 mars 2012 21:44

Jag har sprayat mitt hår blått nyss. Det blev rätt snyggt. När jag och mamma ska till frisören ska hon fråga om jag kan färga mitt hår lite blått. Som det jag ha på bilden. En del utav luggen.



Ser ni? Sådär fast jag har det typ helatiden.  


Andra sidan som jag sprayade.


Rätt snyggt fasktiskt.  


Mina skor dessutom

    



Snyggt när man har olika färger.  


Nejmen nu ska jag dra. Ha det bra! // Harry Potter. (Ne skoja bara. ^^)

Av Emma - 16 mars 2012 17:51

Var du än letar.. Om du ser varje människa som lever här på jorden. Kommer du ändå ALDRIG hitta en vackrare människa än denna kille:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              


Han är fan helt underbar♥ 



Kärlek till Tom Kaulitz  








Av Emma - 16 mars 2012 17:35

Såhär är det när man vill blogga men har inget att skriva om.


 


 


'








Varsågod Ebba! Du får börja dräggla. Haha! ;)        

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Skapa flashcards