ratjaz

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma - 29 augusti 2012 11:15

Heiiiiiiiii

Jag och Ebba åkte till Jämtland i Lördags och vi ska hem om 3 dar.

Jag åkte även fast jag var förskyld.. nu har jag smittat alla. Specielt Ebba.. Haha.. :-3

Jag har inte bloggat för pappas dator är segast i hela världen när vi är i stugan


Vi har varit i Thaitemplet och på döda fallet.


 

Thaitemplet C:


Okej, heidå. Ebba sitter bredvid mig o håller på och rita och prata med sig själv med fjortis röst <3



Av Emma - 29 augusti 2012 11:07

  

Bill och Toms nya tatoo [??]


Från ''We can't live without Tokio Hotel'' på facebook,  uppdaterad för ungefär en timme sedan.


Av Emma - 24 augusti 2012 07:50

YAAAYYYYYYDJHFROFWENFWIU  :3

Både för att William Spetz kommit tillbaks efter sommaren, min dator är gaaanska bra och jag och Ebba ska åka till Jämtland om EEEENNNNN DAG 8D


WÄÄÄSOWÄÄÄÄÄÄ

Både för att skolan börjar nu och att vi har idrott idag -_-''


Okej, nu måste jag sluta. Skolhelvetet börjar nu ,_,

Av Emma - 22 augusti 2012 07:26

Okeeej.... Alltså.. Jag tänker inte blogga tills jag får en ny dator. Inte så mycket iaf.


Nu så är det så att skolan har börjat för två dagar sedan.. Ebba och jag var ute igår och drog toapappet över grannens buske >:D

Vår granne är elak.. ._.


Okej, om 3 dar ska jag, mamma, pappa och Ebba åååkkkkkaaaaa tiiillllllllllllllllllllllll

JÄMTLAND!!!

:D


Aja, herrå <3 :3

Av Emma - 16 augusti 2012 10:03

Idag fyller Mille (min hund) 8 åår! :D

Grattis Mille :*


Om 3 dar börjar vi skolan.. GAH D:

Jag vill bara /¤()"¤/(&..  Har ju bara varit regn och skit i sommar..


Jag och Ebba ska göra dehär sista 3 dagarna de bästa! (Som sagt)

Igår blev en ganska lyckad dag. Bad men Ebba sedan till lekplatsen men ica-vagnen sedan träffa världens goaste katt som vi kallade Sessan :3


Aja, nu är det en ny dag, nya möjligheter! c:

Eller hur man säger..

Av Emma - 14 augusti 2012 22:22

  Ibland är det bara för skönt att bo i en by..

Jag tvingade mamma att vi två skulle åka en tur i bilen, det lugnar mig (XD)


Iaf, pappa är skyldig min onda fasten mycket pengar, och han har inte lust att betala nåt. Om inte han betalar kan kronofogden ta huset.. och vi får flytta till lägenhet,


Hursomhelst så är detta sista veckan av sommarlovet (      )

Och.. jag ska försöka göra denna vecka till den bästa ( inte så troligt, men försök iaf bitter-Emma)


Tackohej!


Av Emma - 13 augusti 2012 21:57

Asså FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT för att jag inte uppdaterat så mke denhär månaden menmen min dator har ju DÖTT ._.


Men nu tänker jag inte skriva om mitt liv eftersom mitt liv suger så då tänker jag berätta 20 random fakta om mig!


1. Jag älskar räka på pizzor, men tycker inte om räkor annars.


2. Jag har ungefär 8 vänner i riktiga livet.


3. Jag ÄLSKAR japan!


4. Tycker manga är jättekul att läsa och rita :3


5. Lyssnar på musik 24/7


6. Jag tyckte Justin Bieber var okej för typ 2 år sen i några månader, men nu är han blööööäääähhhblööö,


7. Kinesiska tecken är intressanta :D


8. Jag brukar läsa tidningen Julia, men bara kolla om något band/artist jag gillar är med på postrerna, läsa pinsamma händelser  och roliga historier. 


9. Första gången jag hörde tokio hotel var jag ungefär 8, men tyckte inte de var så bra (OOMMMGGG ;_; ), i slutet av 2010 så lyssnade jag på dem igen, och fortsatte


10. Jag har mer vänner på internet än i riktiga livet.


11. En gång gick jag in i en glasdörr.


12. När jag var liten kallade jag min storebror Tobias för Aha


13. Jag lyssnar gärna på depp-rapp


14. Just nu vill jag åka till jämtland med Ebba.


15. När jag blir stor vill jag bli advokat (stavning)


16. På internet, när jag skriver att jag är 11 år brukar folk oftast skriva bland annat såhär: Va? Skojar du? Trodde du var typ 13/14 o_o


17. Jag har en fobi för flugor, men är inte lika rädd nu. o_o När jag var bebis, första gången jag såg en fluga blev jag helt stel och var jätterädd ._.


18. Första gången jag åt mumsmums kletade jag det i håret och i ansiktet, min kropp, osv


19. Jag älskar författaren Johanna Thydell


20. I mitt rum har jag bland annat: Forever Alone gubben på garderoben, en 3D tavla med en tiger och en kalender som står på Mars 2011..



Sådärja.. :3

Av Emma - 11 augusti 2012 21:31

Heeeej :3

Det visade sig att min dators hårdisk (stavning?) var sönder ._.

Så nu ska pappa leta efter en ny hårdisk eller en ny dator..


Torsdag:

Ebba sov över hos mig! :3


Fredag: Ebba åkte hem


Nu:

Jag har blivit lite förskyld och klockan 10 ska det bli skjärnfall! :D

Hoppas det ska bli riktigt mycket >:D


Alldelles precis nu: Tittar på OS med pappa och mamma, lite roligt är det iaf.. Och sitter o äter popcorn! :]

GAAAH! Om ungefär 2 veckor börjar skolan igen.. 5:an x_o

Tycker det känns som sommaren bara var 2 dar.. VILL INTE BÖRJA SKOLAN DX


Jaaaoooo  Annars så har jag nördat sims hela dagen x_o


Tack för mig, tack och hej <3 :3

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Skapa flashcards