ratjaz

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma - 31 maj 2012 22:17

Showen är över och apploderna har tystnat.

Har skrikit sönder lungorna här, men ingen lyssna.

Satsa alltid ett drag, vart har det lett mig idag?

Är jag stark eller svag? Är jag tjej eller vad?

Pennan den har slagit pappret tills att det kom gnistror ur den.

Och start vid klagomuren. Hört hur det har viskats ur den.

Och ska jag klaga idag så kommer en lista ur mig.

Jag mådde dåigt om ni inte listat ut det.

Och det bord som mina riddare har suttit har nu sönder karvat.

Har lärt mig att vänskap är både falskt och jävligt överskattat. 

Vill inte söka flamman där på dödens fackla.

Andas sakta sista syret för att försöka andas.

Jag söker namnet på mig själv för jag är OSÄKER.

Och alla frågorna i huvet är en jordbävning.

Och varje gång jag inte skriver av mig kommer ångest.

Jag känner mig som blicken i kikaren där i horisonten.


Texten är mitt tal, musiken blev mitt språk.

Men jag undrar ändå om det finns nån som förstår?

Försöker prata, försöker koppla hop till ord.

För att bilda en mening men det går inte ihop.

Jag öppnar mig för beatet, jag spyr ångest över takten.

Jag vet vad jag vill säga men inte fan hur jag fått sagt det.

Den man av oro smyger upp, den äter upp mig.

Jag känner det innombords att hela kroppen har gett upp mig.

Jag lever med en ångest, en oro, en panik.

Som har kravlat sig djupt och sitter fast inuti.

Kommer inte loss, jag är bunden vid den känsan.

Jag saknar den tryggheten när jag inte lämnas ensam.

Jag rasar samman av tanken, alla tankarna bara skadar.

Sorgen har bildat det livet som jag hatar.

Loppet är över och jag missade att springa.

Kom aldrig fram, jag har gått vilse i en dimma.


Låtskrivare: Baso, Lizen   Stämmer in till 100%  (Gör själv egen musik, men brukar oftast inte ge ut mina låtar på youtube..)

Av Emma - 31 maj 2012 19:13

 


Pannkakor, mumsfillibabba! (stavning!?) 8D

//Ratja

Av Emma - 31 maj 2012 16:58

Jopp, som rubriken lyder. Jag har lyckats rita händer.. Ovanligt ja.. x_O


 

Mwaha.. Lite fail menmen... Nice ändå eller? Cx


Mwaha, fail igen D:  Men inte så dålig som jag brukar göra xI


Denna var ju inte så förjävlig.. :D



Vad tycker ni? Vad ska jag förbättra? Skriv i kommentar C: //Ratja 

Av Emma - 30 maj 2012 22:09

Här kommer en ny blogg (kommer fortfarande blogga på denna) om mitt OCH Ebbas liv c:

Men bered er på att Ebba inte kommer att uppdatera så ofta ;3


Varse:

http://embass.blogg.se/?tmp=31075206 


Där kommer jag nog bland annat lägga upp med bilder och foton jag tagit/gjort. Också andra delar av mitt liv c:

Så höll ögonen öppna där också om ni vill veta mer c: 





Av Emma - 30 maj 2012 18:24

Ska försöka ha luggen såhär hela tiden C:<



Mwahaha jag är forever alone just nu ._.  

Av Emma - 29 maj 2012 21:39

Ufört yoga i en vecka nu snart >:D 

Eller en halv..


http://yoga.about.com/od/yogaposes/An_Index_of_Yoga_Poses.htm


Där finns det :D


NUSÅ SKA JAG TRÄNA >:D

Börjar redan få liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite magmuskler c8

Av Emma - 27 maj 2012 22:42

Just nu..


 


Tja.. man ska ju inte klaga ;)


Godnatt! //Ratja

Av Emma - 27 maj 2012 20:34

BÄSTA LÅTARNA I VÄRLDEN (Förutom Tokio Hotels låtar då ;) )




VI DRICKER REDBULL OCH VODKA   Får mig alltid på bra humör >:D


Haregött och hoppas ni gillar låtarna jag bjöd på   //Ratja  

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Skapa flashcards