ratjaz

Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 30 september 2012 15:50

Heiii!

Tyvärr kommer det inte bli något veckans citat idag för jag kommer vara väldigt upptagen D:

Så bye c:

C:

Av Emma - 26 september 2012 10:50

Sååå skönt med hel studiedag! :D

Är ensam hemma och ser på film c:

Mimmi vet jag inte vart hon är x_o..

Av Emma - 23 september 2012 20:54

 ''Det är ofta när man går för långt som man gör felsteg''


                                       Citat från:  ?

Av Emma - 22 september 2012 20:47

Halloj!

Förlåt för dåliiiiig uppdatering men ändå.


Idag: Marknaden har börjat och jag köpte en äcklig klubba och en cool tröja c:

Synd bara att det var så dåligt väder :/

Jag och Ebba har vart med varandra och haft jättetråkigt. Vi bestämde oss för att hyra filmen Hip Hip H0ra.. men den fanns inte.. (:c)

Då såg jag filmen Dark Shadows ist. Och vi hyrde den.

Ebba hatade den så vi såg inte hela ._.

När Ebba åkte hem la jag mig mitt i min säng och satte på filmen och såg hela.. En av de bästa filmerna jag har sett! :D

Pappa hade tänkt se den imorgon.. Men jag tror inte han kommer gilla den o:

Kl. 10 ska vi se Avatar också. C:

Film är en av de små mirakel i livet (enligt mig).. Bara om det är bra film så :3


Imorn är det också veckans citat och kommer inte på NÅGONTING D:

Nu så sitter jag hursomhelst och målar naglarna svart (  )


Jag håller även på att lära mig spanska, ville jag säga.

Ett ord jag minns från min spanska lektion på internet:

comes (tror det stavades så)

Suelo comes una manzara por dia. (Du som kan spanska, skratta inte om jag skrev fel D: )

Det betyder alltså: Jag äter normalt ett äpple om dagen.

Comes: Äter

Hihi! Lite småstolt ^.^

När jag börjar högstadiet så vet jag vad jag ska välja för språk: FRANSKA!

...

Nä, skoja bara. Hatar Franska o.o.  Nej, jag ska såklart välja tyska! :3

Mamma tycker att jag är väldigt duktig på tyska, eftersom jag lärt mig alla ord jag kan själv. o:


Nu, ska jag fortsätta måla såååå..

Adiós Amigos!


  


Av Emma - 18 september 2012 16:26

För första gången jag lyssnade på dem.

För första gången jag såg dem.

För första gången jag blev en alien.

Blev Tokio Hotel en del av mitt liv <3


Tokio Hotels musik är så underbar så det finns inte.

Ibland får den mig att gråta.

Speciellt låten: Ich Bin Da är en favorit. Den blev bättre när jag för första gången visste vad den handlade om.

Tokio Hotel har en stor del av mitt hjärta även hur gammal jag kommer bli.

Jag kommer ändå aldrig glömma dem.

Tokio Hotel är en grupp av världens fyra underbaraste, charmigaste, roligaste och vackraste killar. Finns mer underbara ord att skriva om dem killarna men nu kommer jag inte på så mke mer.

Iaf. De killarna jag nämner nu har följt mitt liv under en lång period.

Jag älskar inte bara deras musik.

Jag älskar dem.

Jag älskar allt dem gör och hur dom är som person. Jag älskar att höra Bill (sångaren) skratta, Tom (gitarristen) skämta, Georg (basisten) prata och hur Gustav (trummisen) sitter där helt tyst. (Men vill ändå att Gusti ska prata mer c:)

 

Jag vet att många som läser detta inte förstår det jag skriver om och tycker detta är töntigt att älska personer man inte ens sett i verkliga livet såhär mycket.

 

Och jag vet att många kommer att läsa detta och verkligen känner igen sig i det jag skriver nu. Du som känner igen dig, är en alien. <3

Av Emma - 18 september 2012 15:22

Heeeiiii


Fick min första kvarsittning för jag läste inte min läsläxa..

Fick missa hela rasten och gjorde min läxa..

Sressigt - Ja -_-


Det har egentligen inte hänt så mke idag, bara det att jag fick min första gitarrlektion denna termin c:

Dööööd, nu ska jag spela sims 2222 :3

Av Emma - 16 september 2012 10:54

 '' Jag vill fortfarande vara barnslig. Jag vill fortfarande ha kul ''

                                     

                                          Citat från: Cher Lloyd

Av Emma - 16 september 2012 10:50

Grattis igen min underbaraste underbarasteste mammi!! 8D

Nu är du 24.. Nä.. Skoja.. 47 C:

Pöss på dig mamma, ha bästaste dan :3

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Skapa flashcards