ratjaz

Alla inlägg under april 2012

Av Emma - 21 april 2012 19:40

Ännu en natt hos Ebba.

Vi somnade klockan 12. På morgonen klockan 10 ringde Nea. Vi gick hem till henne. Hon och Lotta från 5:an (tror de är kusiner) var där. Vi spelade anden i flaskan. Flaskan rörde på siiig!!!! Fast tror det var nån utav oss andra som flyttade på den ;/

Efter det lekte vi kurragömma i hela lägenheten. Mwihi. Vi kollade på ' det oskända '.

Fatta hur trött jag är nu. x_X

Klockan 4 åkte vi till Tobias (hem till Ebba) för han skulle bjuda på mat.


Nu sitter jag och kollar på filmen Coraline


Den är så jävla braaaaaaaaaaaaaaaaaaaeh!

Kan kolla på den hundra gånger utan att tröttna på den!


Nu är jag ialafall trött som in i helvete så jag ska vila.

Säs snart! :3 //  Trötta muffinsformen Ratja x-x 

Av Emma - 19 april 2012 19:36



I'd cross the desert to be where you are 
All the things I'd do to be close to you 
A million miles wouldn't seem that far 
I'd go anywhere just to win your heart  


Du är en ängel från himlen Bebban<3

 GUD, JAG SNOR DENNA ÄNGEL FRÅN SIG, OKEJ!?


Trots att du är 8 och jag 11 så ska ålden inte skilja oss åt. Du är den enda som förstår mig.

Vi igår, idag, imorgon, hela livet  ut.   


Av Emma - 17 april 2012 07:35

HEEEJ!

DET ÄR MIN FÖDELSEDAG GRATTA MIG 8D!!

Ne, skoja bara. Men skulle varit sött om nån skrev grattis.  


Kan inte uppdatera så mycket idag. Nu, fast det blir ett litet inlägg.. och mot kvällen. Kaanske vid slutet av lunchen om jag har tur.  


Detta fick jag i present när mamma och pappa väckte mig:

TH - Tröja.  


TH Humanoid skiva  



Det var typ allt. Ja, inte ALLT. x3

Men det jag fick på morgonen.



Nu kommer mamma och jag måste äta frukost! Ses! //Ratja

Av Emma - 16 april 2012 10:05

Gissa vad?

Igår fick jag reda på att Ebba hade lus. Åååå jo! 

De upptäckte det i Fredags. Hon var aldelles röd.  

Gissa vem som mer fick det? Åååå jo! Lilla Ratja! Men som tur hittade mamma bara 2. Hon luskammade ordentligt. Hon smörjde också in mig med olja. Nu åker hon och köper såntdär lus-schampoo som dödar dem.

 Ialafall så bakade jag och mamma annan sorts cupecake. Champagnecupcakes (stavning)  fast vi använde champis istället  

Det blev en över så den fick pappa äta. Han riktigt njööööööööt. Roligt att en del gillar det man gjort åt dem.  

Hoppas verkligen Ebba kan komma hem till mig imorn. Hon ska ju också köpa såntdär lus-schampo.

Och The Sims 3 på pappas dator funkar igen! Gätte glad för det! 8,D

Nunu kliar det.. Men det kanske bara är en illusion. Men vet ju inte.


Inget mer att blogga om ^w^ Heiidå! // Ratja


Av Emma - 15 april 2012 11:17

Fullständigt namn: Gustav Klaus Wolfgang Schäfer


Född: 8 September 1988


Plats i Tokio Hotel: Trummis


Syskon: En storasyster


Ögonfärg: Bruna


Hårfärg: Blond (Inte säker på blond eller svart, men såg på en bild från 2011 med hela TH, då var han blond. Så jag chansar på blond :3)


Intressen: Musik, Cykla


Hatämne i skolan: Matte, Fysik


Jag önskar mig: Mat åt alla!



Söta lilla Gustiii          


Av Emma - 15 april 2012 11:03

Hejsan!

Jag kunde inte blogga igår för jag var vääldigt upptagen  ^w^

Mamma var sur för hon tycker: Jamen jag får sköta allt jobb, cp'' Och så blir hon sur. Så jag var väl tvungen att hjälpa henne att städa mitt rum till Tisdag.

Vi bakade också choklad cupcakes till Tisdag. Idag ska vi baka en till sort.  

Så jag hann inte vara med Ebba *sad face*. Men kanske idag. Då kan vi baka cupecakes tillsammans!  

Jag har även lärt mig spela bl.a Listen To Your Heart (DHT) och Monsoon (Tokio Hotel) på gitarr!


http://tabs.ultimate-guitar.com/d/dht/listen_to_your_heart_acoustic_ver2_crd.htm



Där lärde jag mig LTYH. :3


Heiidå! //Ratja 

Av Emma - 13 april 2012 17:18

Heiisan!

Igår kväll tillbringade jag natten hoss Ebba. 

Mamma var så orolig över mig att jag skulle sova över där. Man undrar ibland vad mammor har för problem.. :o

Men jag vaknade klockan 8 och petade på Ebba. Jag ville ju att hon skulle vakna med det gjorde hon inte.

Så jag la mig igen och vaknade klockan 9. Då petade jag på henne igen och då fes hon! HAHAHA xD

Nej men då la jag ett gosedjur på henne ist och då vaknade hon. Vi var uppe till kvart över 12. Mwihi.  

Mamma ringde en stund senare och sa att jag skulle hämta hem nyckeln för hon skulle åka till jobbet klockan 10. Så jag och Ebba gick hem och sen tillbaka till Ebba för att äta frukost.

Klockan 3 åkte jag, Ebba, Tobias, en gubbe, Gun och Pinnen till en resturang där vi åt Thaimat. Jag tog vårrullar, Nudlar och ris. Inte säääärskilt gott tyvärr. Men när jag åt en hård smörgås ramlade min tand ut!!

Det blödde.  


Nu ska jag och Mamma till hemköp för att köpa ingredienser till lakrits cupcakes. Ville smaka dem.. 8,D


Och jag fyller år på Tisdag!!  Heidå!   //Ratjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah 8D 

Av Emma - 11 april 2012 09:53

Heii!

Jag hann inte blogga om hur det gick hoss tandläkaren igår. Eller.. Jag orkade inte om man säger så.  

Men jag behövde inte lag tanden eller nått sånt. Jag skulle bara vicka på tanden (det är en mjölktand) tills den fallit av och få gå på tabletter ett tag till. Ja, så det slipper göra ont alltså.

Och det gjorde ont därför att när jag äter nåt då skjuts tanden upp och den stora tanden åker också upp och då gör det ont. Berättade tandläkaren.

Mamma : Men hon har ju ont efter också  

Då svarade tandläkaren att om man tänker såhär: Har man en sten i skon och sätter ner foten.. Då gör det ju ont? Och efter man tagit ut stenen ur skon så gör det ju ont ett tag till.. x.x


Nej men jag vaknade klockan 6 idag för jag hade ont i tanden igen. Så jag fick gå ner till köket och ta tablett. Jag kunde inte heller sova så jag satt och nördade sims tills nu.  


Jussdet! Dendär kvällen med Zozan, Emma och Ida blev såklart inte av. Synd.     Kunde faktiskt varit jätte kul.


Noppe. Har inget mer att berätta. Förutom att jaaag.. FYLLER 11 OM TYP EN VECKAAA!!! 

Vill att pappa ska sluta tidigare än 4, mamma slutar 2 och då har klassen som tur halv-studiedag. Vi slutar 1.  

Men om Ebba slutar 4 dör jag. Men hon brukar inte göra det på Måndagar och Tisdagar.


Ses! :3 //Ratja 

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Ovido - Quiz & Flashcards