ratjaz

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Emma - 5 april 2012 21:16

Jag har ritat manga öga på mig själv. Och jag lovar att jag failade hundra gånger. :o



Kanske gör en till. Men vet inte om jag orkar :O


Hoppas ni har/haft en bra Torstag-kväll! //Ratja     

Av Emma - 5 april 2012 15:32

Nu kan du nå mig!


Mejla bara :  ratjaz@hotmail.com   så kan du fråga vad du vill! ;)

Av Emma - 5 april 2012 14:20

Bills drömtjej: Han gillar inte någon bestämd typ av tjejer. Ibland ändrar han smak efter någon månad. Hans flickvän ska inte vara längre än honom, eftersom han själv är tillräckligt lång. Flickvännen ska vara mellan 1,65 - 1,75 m lång. Hon ska inte vara så smal att man ser revbenen, eller som magra modeller, utan hon ska ha lite former. Men hon ska inte heller vara för kraftig. Ögonfärg spelar ingen roll alls. Hon ska ha sin egen stil och klä sig omväxlande (t.ex. inte alltid ha jeans, utan kanske kjol ibland också). Hon ska inte ha tonvis med smink på sig, utan även kunna vara utan ibland. Det viktigaste för Bill är: Hans flickvän ska älska Bill och inte hans pengar! Hon ska älska den normala, privata Bill, och inte Bill från bandet Tokio Hotel. Hon ska inte utnyttja honom eller älska honom bara pga hans utseende. Hon ska inte vara tillsammans med honom bara för att hon vill ligga med honom (one night stand), eller för att hon vill komma med i TV för att hon varit tillsammans med honom. Hon ska alltid vara ärlig, och även [kunna bara hålla honom i handen???], och inte bara tänka på sex! (Och han vill bara ha sex med tjejen om han verkligen älskar henne, och om rätt tillfälle kommer då de båda vill). Hon ska kunna hålla det för sig själv och inte berätta för alla hon träffar. Deras förhållande ska vara något privat, men Bill skulle visa sig öppet med henne ibland, fast inte så ofta. I varje fall ska hon vara den rätta, hans stora kärlek! Men naturligtvis måste hon inte uppfylla alla kraven, förutom att hon måste älska den normala, privata Bill och inte hans pengar. Alla hårfärger är okej, men inte oäkta blond eller rött! Blond, svart och brunt gillar han, men för tillfället föredrar han mörkhåriga, så mörkbrun till svart. Hon ska ha välskötta händer och naglar. Bäst vore om hon inte hade lösnaglar(???), men om hon har det, så gör det honom inget. Hon ska inte ha på sig stora bomullstrosor, utan hellre hotpants eller tangas. Hon ska inte vara egoistisk som han själv, annars kan det bli problem i relationen. Apropå förhållanden: INGET BRÅK! Visst kan det bli bråk i förhållanden, men det ska inte vara så att fjädrarna ryker, utan helst så lite bråk som möjligt. Hon ska också vara blyg. Hon ska vara trevlig, rolig och spontan, ha ett sött leende, vackra ögon, och håret ska vara långt (mellan axeln och ändan). Han tycker det är snyggt med rakt hår, men även naturligt lockigt hår tycker han är gulligt och vackert. Det spelar ingen roll för honom om hon har tandställning och: Bill: Det spelar ingen roll om hon har tandställning eller inte, men hon måste vara bra på att kyssas, precis som jag *flinar* Tom: Och hon måste vara bra på tungkyssar Bill: Ja, tungkyssar också! Och det skulle inte vara dumt om hon också hade en piercing i tungan *flinar ännu större* Tom: Men man kan kyssas myyycket bättre med en piercing i läppen. Hon måste inse att hon inte är nummer ett, utan att musiken är viktigare, och hon måste kunna leva med att hon inte kommer att träffa Bill så ofta. Men trots det är hon viktig för honom. Ett av Bills berömda citat: "Wo die Liebe hinfällt" - typ 'Man kan inte styra kärleken' eller nåt sånt tror jag. (Inte säker). Men hon ska vara mellan 14 och 19 år


(OBS OBS OBS Intervjuen är ett par år gammal)


Källa - http://alltomth.blogg.se/category/bill-kaulitz.html 



 



Av Emma - 5 april 2012 14:07

Här har ni bilder jag tog när jag, Nea och Ebba skulle gå hem till mig för typ några dar sedan:



Nea och en halv Ebba  


Ebbas fina face. ;)


Nea dans-går  


Mitt finaste leende och Ebba i bakgrunden!  


Jag äter glass. (Inte för några dagar sen, kanske för typ 10 minuter sen men när jag ändå håller på att ladda upp bilder så ;3 )            

Av Emma - 5 april 2012 13:35

Idag var värsta skoldagen i mitt liv. Ialafall tills ungefär slutet av dagen.

Killarna höll på att kaxa för de hade ett bord bakom 2 röda hus där tjejerna och några killar brukar hänga. Ja.. Från min klass ialafall.

Då kaxade de.. Eller kaxade och kaxade. De hade 2 bort som är ''bättre'' en ett bord vi tjejer fick ha. Så de skrööööt om att de hade det bordet. Även när tjejerna tog de 2 borden innan killarna så buttade de ner oss och sånt FAST vi hade det först?

Och när vi hade påskpyssel så gjorde några killar kycklingar och kallade kycklingarna Bolli Bolli Anka. De skrek sådär hela tiden. Johan i min klass höll på att retas och skrek typ såhär: VI TOG DU MISSA  eller hur han nu sa, nått liknande sa han ialafall. Och Irma, en lärare vi har. Kom från rök stället (utanför skolgården men nära de 2 röda sophusen där borden är) gick vi tjejer dit och berättade. Att Johan/Daniel kallade Emma T ful och sånt. Vi tjejer fick gå in i klassrummet för vi orkade fan inge. Killarna skrek: JAMEN DOM FÅR TYP ALLTING DE VILL och sånt... 

När vi var inne i hallen och väntade tills Irma skulle komma in och låsa upp till klassrummet var Johan ute och skrek: BOLLI BOLLI ANKA. Ni skulle bara veta hur störande det var.

Sedan fick vi gå in i klassrummet, bara vi tjejer, och pratade. Jag tog ett papper och uttryckte mina känslor genom färg. Ritade ett krossat hjärta som står i eld/lava.

Och när vi var där inne hörde vi att en/flera killar var inne i hallen och FÖRSTÖRDE! Han/de stökade ner, tog papper från toaletten och kastade det på golvet. 


När vi hade lunch rast ringde det in 20 minuter tidigare. Hela klassen skulle in i klassrummet och det var Gunilla, våran rektor, som ringde in. Vi pratade om vad vi gjorde och om riddarskolan och sånt.

Istället för att Gunilla var arg tänkte hon att vi skulle bli lite gladare. Så vi kom hem med ett glatt leende ;)

Efter några minuter så fick vi gå ut. Borden som var vid röda huset ska egentligen stå vid ''framsidan'' av skolgården. Vi fick flytta borden där de skulle vara. Vi gjorde det med glatt leende.  

Ett bord var kvar vid röda husen och där satt vi tjejer och Gunilla och pratade. Emma och Ida dansade lite för henne också. Killarna lekte infektions kull typ bredvid oss. Så det slutade väl bra?  


Till påskpysslet nudå. Jag gjorde en kyckling som jag döpte till Mr Marsmallow.

HAHA. Bolli Bolli Anka .vs. Mr Marsmallow.  


Såhär ser han ut ialafall:


Söt, eller hur?  


Nej men nu är det den efterlängtade PÅSKLOVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8D


Ha det bäst nu! //Ratja    

Av Emma - 5 april 2012 07:56

Snart är det skola då. Jihooo. Fan vad kul!   Not.

Menmen jag ska ändå ha gitarr efter NO:n så..


Och igår hade Zozan med sig sin kusin som bor i Uppsala.. Hon kallade mig för snygga och bästa Emma.. Och Emma T för dåliga Emma.  


Ne har ingenting att skriva om mer för jag har inte gjort så mycket.. Vaknade i min säng utav att veckarklockan ringde. . . .


MOOT SKOLAN!


(Det är seriöst min skola så, x3 )   

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Ovido - Quiz & Flashcards