ratjaz

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Emma - 21 maj 2012 21:40

Vill bara skriva, fan, det är det enda jag kan
Förmedla tankar genom papper där jag talar sant
Jag känner kraften börjar sina, jag börjar tvivla
Kommer jag orka att kriga
Jag har kommit rätt långt, men faller bak lika snabbt
Som jag blir påmind av helvetet som hållit mig fast
I åratal har jag levt mitt liv bakom mörka grindar
Och i tystnad försökt att reparera mina vingar
Men, vem av alla som såg och alla ni som hörde
Tog mig seriöst när jag valde att jaga döden
Hur många visste att varje blick gav resultat
Till en tår varje kväll för jag inte dög som jag var
Hur många vet varför jag aldrig gick runt själv
Ni var få, tack, för att ni förstod jag var rädd
- och
Jag minns den smärtan, jag minns den rädslan
Jag minns den känslan, jag fick lida ensam
Men tog mig upp, men kan jag hålla mig kvar
Kommer jag alltid få sträva efter att få må bra
Jag söker svar, försöker radera minnen
Men de minnena som finns, är de som bildat livet
Jag står på mina ben, inte på egna men på mina
Och jag fortsätter kämpa, jag fortsätter skriva


Idag är jag 11, jag har växt, jag har blitt nåt
Snart sommarlov och kan börja söka sommarjobb
Bland det bästa, och värsta, jag gjort, var att fly
Jag villa flytt hemifrån och jag vill börja om på nytt
Men än, minsta lilla, en doft eller en syn
Får mig att minnas det livet, som att leva i tortyr
Idag är jag barn, kan inte hantera på alla sätt 
Har fått annan syn på livet där folk inte visar respekt
Jag vet idag man ska aldrig visa sig svag
Men vågar ni se mig svag, så får ni se mig glad
Nu var det länge sen som jag spydde på grund av ångest
Jag skar mig själv för att bedöva mina sorger
Det är som att jag har blitt en helt ny person
En person som har vilja, tro och ett mod
Ni hör mitt ord, jag ser ur min bok, och jag vet
Om det bara är skit, så kan det bara bli bättre
-men
Jag minns den smärtan, jag minns den rädslan
Jag minns den känslan, jag fick lida ensam
Men tog mig upp, men kan jag hålla mig kvar
Kommer jag alltid få sträva efter att få må bra
Jag söker svar, försöker radera minnen
Men de minnena som finns, är de som bildat livet
Jag står på mina ben, inte på egna men på mina
Och jag fortsätter kämpa, jag fortsätter skriva



Låtskrivare: Lizen    Men jag gjorde bara om typ 3 meningar, som att se i sin spegelbild. Känner igen mig till 100%   

Av Emma - 21 maj 2012 21:28

Denna låt beskriver min prinsessa



Jag älskar dig Vella


Vella Hjärta Ratja

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Ovido - Quiz & Flashcards