ratjaz

Alla inlägg den 20 december 2014

Av Emma - 20 december 2014 15:20

Wow, det är snart två år sedan jag senast skrev någonting här. Tiden går så fort!


Jag tänker absolut inte börja blogga igen, i alla fall inte om mitt liv eller något liknande, och troligtvis inte för hela Sverige att se, haha!


Well, jag har väl förändrats en aning. Min obession med Japan och Tokio Hotel har lagt sig och ersätts med TV-serien Sherlock, Orange Is The New Black, Håkan Hellström och webbsidan Tumblr.

Jag har blivit djupt insatt i feminism och HBTQ+ personers rättigheter. Jag har själv kommit fram till att jag är bisexuell. Jag har blivit någons flickvän. Jag älskar kemi. Jag har fått massa nya vänner genom året som gått och tragiskt nog är inte jag och Ebba lika nära som vi var förr. 


Jag är väldigt arg på världen, har slutat svära, klippt av mig håret, skaffat glasögon och massa annat.

Min storebror är kvar i Korea. Det är komplicerat mellan min syster Johanna och henne (ex?) pojkvän Roger. Min kärlek för Ben&Jerrys har växt så stor att vi ska gifta oss i januari.

Nej då. 

Men.


Jag är en helt annan person idag. Till exempel, tjejen som skrev ett inlägg för nästan två år sen var inte 13 år. Hon hade inte fått glasögon än. Hon hade fortfarande långt hår. Hon har inte åkt till Berlin än på de senaste 9 åren. Hon har ännu inte upptäckt feminismen. Eller hur mycket problem det finns i världen. Egentligen så var hon sjukt okunnig, haha! 


Om ni vill följa mig på tumblr så heter jag elixirlock (min Sherlock-blogg) och rymdbarn (min feminism/HBTQ/anti rasism/fotografi-blogg)

På ask.fm heter jag yoshinyancat (lmao) 


Och till ett avslut så får ni en bild på en vild Emma från 2014 och en teckning jag gjort;


 


 


Ni får även en fin Benedict;

 


Tidigare månad - Senare månad

.


You don't speak swedish? :3

Presentation


Hej!
Jag kallas Ratja men heter egentligen Emma. Jag är född -01 och bloggar om allt från mark till måne. Jag älskar japan, Tokio Hotel och att rita, så ni kommer ta del av det. Men ni kommer även få följa min resa i livet. Läs! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

.

Kontakta mig

 

Instargram

 

Omröstning

Vad vill du att jag skulle kunna skriva mer om?
 Dagens outfit
 Din vardag
 Smink/Hår
 Musik
 20 dagars (eller annat liknande)
 Frågestund
 Tokio Hotel
 Japan
 Små noveller (eller annat liknande)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Chatta! C:

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Stora men söta bloggar

Statistik, mina vänner

.

Pikachu

Skapa flashcards